Nepřehlédnutelná sportovní elegance
Nová řada 5 pokračuje ve své tradici, že každá následující generace je větší. Znamená to, že ve srovnání se svým předchůdcem G30 narostla do délky o 97 mm (5 060 mm), a je o 32 mm širší (1 900 mm) a 36 mm vyšší (1 515 mm). Rozvor byl prodloužen pouze o 20 mm na výsledných 2995 mm.
Pokud jde o vnější vzhled, značka vsadila na konzervativnější ale za to sportovní elegantní design. Žádné designové výstřelky v tomto případě nečekejte. Samozřejmostí přední masky je dvojitá ledvinka, která je v tomto případě podsvícená. BWM Iconic Glow, a moderní interpretace dvojitých světlometů (vertikálně uspořádané LED prvky sloužící jako směrovky a denní světla).
Zboku karoserii formují vysoké linie ramen, energicky navržené povrchy a dvě přesně načrtnuté boční prolisy. Mezi další prvky, které upoutají ne jedny oči patří černé boční prahy, zapuštěné kliky dveří a číslo 5 vyražené na spodní části C-sloupku. Mohutné zádi dominují úzká a mírně tvarovaná světla do ležatého písmene „L“, které rozděluje chromová lišta. Vizuálně je vůz možné vylepšit o balíčky výbavy M Sport Package a M Sport Package Pro.
Komfortní interiér pro radost z jízdy
Nová 5-ka svým prostorným, moderním a digitálním interiérem zajistí vysokou úroveň komfortu. Čtete správně digitálním, protože oproti předchozí generaci je v kokpitu řidiče podstatně nižší počet tlačítek a ovládacích prvků. Palubní desce dominuje plně digitální a zakřivený BMW Curved Display ve velikosti 12,3", který je doplněn o 14,9" Information Display (s operačním systémem iDrive 8.5). Volant ve hranatém tvaru má haptické plochy, které slouží například i ke hraní her. Středová konzole je průhlednější a má lépe uspořádané ovladače převodovky, jízdních režimů, audio soustavy a kruhového ovladače infotainmentu iDrive.
Součástí standardní výbavy jsou nově navržená sportovní sedadla. Je možné si vyžádat také komfortnější provedení, které nabízí široké možnosti elektricky ovládaného nastavení. Zadní sedadla pro spolujezdce jsou rozdělena v poměru 40:20:40. Německá značka zdůraznila, že jde o první model s interiérem vyhotoveným zcela veganských materiálů. To zahrnuje potahy sedadel, palubní desku, výplně dveří a volant. Zavazadlový prostor je v objemu 520 litrů, v případě elektrických verzí 490 litrů.
Jízdní asistenti jako zbudoucnosti
Nové BMW řady 5 přichází s rozsáhlým seznamem jízdních asistentů, které zvyšují komfort a zlepšují pocit z jízdy. Na jejich vrcholu stojí na požádání dodávaný systém Driving Assistant Professional, který obsahuje asistenta řízení a ovládání jízdy v jízdním pruhu Steering and Lane Control Assist a ovládání vzdálenosti Distance Control s funkcí Stop & Go. Na trzích v USA, Kanadě, ale iv Německu, je v nabídce i dálniční asistent Highway Assistant, který odbřemení řidiče od řízení na dálnicích se strukturálně oddělenými směrovými pruhy. Při rychlostech do 130 km/h může složit ruce z volantu, přičemž stačí, aby řidič pozorně sledoval provoz.
Světovou novinkou v modelu 5 je systém asistenta aktivní změny jízdního pruhu Active Lane Change Assistant s aktivací zrakem. Tento prvek dosahuje nové úrovně interakce mezi řidičem a vozidlem. Vozidlo navrhne změnu jízdního pruhu a tuto změnu lze poprvé potvrdit pohledem do vnějšího zrcadla. Pokud to dopravní situace dovoluje, tak asistent změny jízdního pruhu automaticky provede potřebné pohyby řízení.
Součástí novinky je také parkovací asistent Parking Assistant včetně asistenta při couvání Reversing Assistant. S parkovacím asistentem majitel vozidla dokáže ovládat automatické parkování a manévrování až do vzdálenosti 200 metrů a to buď přímo ve vozidle, nebo pomocí smartphonu mimo vozidlo.
Různé možnosti volby pohonu
Jako topmodel nové generace pětky bude sloužit elektrická verze i5 M60 xDrive s výkonem 601 koní, která dokáže dosáhnout rychlosti 100 km/h za 3,8 sekundy (maximální rychlost 230 km/h). V nabídce bude i slabší model i5 eDrive40 s pohonem zadních kol as výkonem 340 koní, který stovku zvládne za 6 sekund (s maximální rychlostí 193 km/h). Oba elektromobily získaly baterii s kapacitou 81,2 kWh. Ve standardní výbavě naleznete nabíječku s výkonem 11 kW, za příplatek je dostupná 22 kW nabíječka. Auta lze nabíjet stejnosměrným proudem s maximálním výkonem 205 kW (z 10 na 80 procent v ideálních podmínkách dokážete nabít za 30 minut).
Pro milovníky spalovacích motorů přinášíme smutné zprávy. BMW v nové řadě 5 nabídne mild-hybrid se 48-voltovým okruhem. V nabídce bude model 520i o výkonu 208 koní a jeho naftový ekvivalent 520d s pohonem xDrive o výkonu 197 koní. Čtyřválec 530i (s výkonem 258 koní) a šestiválec 540i (s výkonem 380 koní) na našem trhu nebudou dostupné. Koupíte je například jen ve Spojených státech či v jiných zemích mimo Evropu.
Modelová řada bude na jaře 2024 doplněna o dva plug-in hybridy nejnovější generace. Od roku 2024 bude pro BMW řady 5 Sedan k dispozici také nový řadový šestiválcový naftový motor. Během roku 2024 přijde na trh i další verze modelu BMW i5 s elektrickým pohonem všech kol.
Snad není všem dnem konec a novější verze, které jsou připravovány na jaře, budou určeny i pro evropský trh. Jak se vám nová 5-ka líbí? Za nás je to úplný top! Zanechte nám komentář na našich sociálních sítích.
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 08.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024